CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 15, 2011

~Emosi~


Salam
morning semua
pagi tadi dgr sinar fm slot emosi anda
ada satu panggilan klu xsilap nama dilla
emosi sgt pemanggil ni..kesian dgr..
mak girlfriend husband dia telefon
klu anda dalam situasi cmni apa reaksi anda..
si dilla ni tergamam sbb terkejut
dia masih xbgtau kt husband dia
sbb husband dia outstation..
harap Dilla ni sabar, berdoa byk2
mohon kt Allah diberikan petunjuk jalan 
untuk selesaikan masalah yang terjadi ni
perkahwinan dah mencecah 15 thun
mengapa baru terjadi
dah hilang ke cinta ,kasih,sayang selama ini
begitu mudah lupa 
kenapa lelaki mcm ni
kenapa
xkesian ke ngn anak bini
isteri jaga makan pakai selama 15 thun
sanggup bermain cinta dgn perempuan lain
huh aku teremosi sendri
sbb aku perempuan dan aku tau bagaimana rasanya di permainkan sebegitu

Ya, ini adalah satu ujian kepada pasangan ini
Allah berikan ujian untuk mengetahui kekuatan iman kita dan kekuatan cinta mereka
di datangkan perempuan itu utk mengganggu pasangan ini
jika iman si lelaki kuat dan dia tau tanggungjawab dia 
mungkin dia tidak termasuk dalam kancah percintaan ini
namun jika sebaliknya ini lah yang terjadi..

dan untuk si isteri ini adalah ujian untuk menguji tahap keimanan dan kesabaran kita
bila jadi cmni kita jgn lemah kita kne kuat..kita kne yakin Allah sentiasa bersama kita
kita sabar dan mohon kt Allah selalu..moga dibukakan pintu hati lelaki kita
untuk kembali menyayangi kita

hati manusia ini hanyalah Allah yang akan tentukan. kita yakin InsyaAllah, Allah akan tolong.

'Kesabaran itu pasti ada kemanisan'

Thursday, July 14, 2011

~Perlis Indera Kayangan~


Salam..

Perlis negeri di sebelah utara
negeri paling kecik
penduduk paling skit
dekat ngn padang besar
ramai orang siam
makanan sgt murah

Bila sebut perlis benda2 ni yang duk dlm fikiran aku..xterfikir lgsung yang aku akan menetap kt Perlis ni..aku rasakan perlis ni sgt jauh bg aku..ye la aku duk kt selangor tup tup dpt org perlis dan terus menetap kt perlis..tu la yang dinamakan jodoh..Terima Kasih Allah..

Aku nak titipkan sejarah perkenalan aku ngn hubby aku..huhu..aku telah berjaya menyambung pelajaran ke UUM.universiti yang duk dlm hutan tu..pada semester pertama aku telah ditugaskan oleh pensyarah untk kelas komputer (aku xingt nama dia) untuk meng'interview' pengarah pusat ICT Unimap..En.Nasharuddin Bin Abd Shukur..temujanji dah dibuat maka tarikh dan masa telah ditetapkan..aku ingt lagi ari jumaat..klu xsilap 1 hb 4 2006..aku pergi bersama kwn baik aku ryn dan sheem..kami pun bertolak dari uum ke perlis menaiki teksi..huhu..sgt berdebar2..soalan yang nak ditanya telah bermain2 dikepala..tepat jam 12 kami smpai malangnya temujanji di 'postpone' ke jam 2 ptg..kami pun melepak kt surau...tepat jam dua kami keluar dan menunggu di tempat pertanyaan..sehinggalah ada dua org jejaka menegur..xingt tegur apa..hehe..tpi bgtau yang en.nasharuddin xde dan arahkan mereka utk menggntikan tmpt en.nasharuddin..dari situ la mata bertentang mata..hikhikhik...sangat tidak selesa dengan pandangan si dia..haha..pandang tanpa berkelip..huhu..dlm kepala otak aku awat la die tgk cmni..cntik sgt ke aku ni..haha..perasan sat..huhu..pastu kami pun diarahkan masuk ke opis mereka..


Walawey sgt bersih..haha..bersepah..huhu..nk je aku kemaskan..opis dak laki mmg cmni kot..mula la sesi temuramah dijalankan..tnya septah jwb berpatah2..siap ada presentation..komputer mmg bidang yang aku xbapa nak ambik tau.setakat tau word,excel tu leh la..pastu dia terang2..aku angguk je la..sambil tulis nota..dia tanya fhm x..aku jwb phm2..hihi..sbnarnya sebijik pun aku xphm..huhu..pastu dh bosan aku pun kalut tulis nota..die perasan aku duk tulis tak tgk muka dia makanya die arahkn aku 'awak, xyh tulis awak tgk je saya terang..nnti semua bahan ni saya email kt awak..wah dia suh aku tgk muka dia la..huhu..dlm hati klu cm aaron aziz ok gak..haha..jahat aku..lama gak kami sembang smpi kul 3.30 klu xsilap..pastu mntk diri nk blik..ambik gmbr sama ramai2..ada lagi gambr tu aku simpan...nnti2 aku upload..hehe..pastu dia bg business card siap ada no tepon  anset dia buh kt blkang card tu..siap pesan kt kami klu bas xde tepon dia nnti dia antar kn..wah sgt sweet..hehehe..

Dari situ la bibit2 perkenalan kami..dan perhubungan kami berlangsung selama 3 thun sehingga aku berjaya tamatkan pengajian di UUM..dan kami konvo sama..yeaahaa..hehe..dalam masa 3 thun tu dia berjaya habiskan  master dan aku degree je..huhu..

Alhamdulillah usia perkahwinan kami sudah mencecah 2 thun..di awal perkahwinan telah diuji kekuatan cinta kami..Alhamdulillah kami masih bersama..sehingga lahirnya putri kami..moga keluarga kami dilindungi dari bala bencana dan hasad dengki manusia..dan moga jodoh kami kekal hingga ke syurga..Insyaalah..:)


p/s:huhu..baru aku sedar lari tajuk..haha..nk cite pasal perlis tiba2 cite bab cintan lak..haha..yang perlis aku post pone eh..:)

Durian~ohh durian..


salam
musim buah2an sudah kembali..Alhamdulillah kt sini smua buah menjadi..thun lepas buah cempedak je menjadi ngn elok..durian pun xberbuah..tpi kali ni puas mkn durian..siap leh jemput sedara mara mkn pulut durian..

pagi ni kami sarapan nasi lemak bersama pulut durian bersama cempedak goreng..hehe..sblum p keje rembat seulas durian..sgt gebu dan amat lemak sekali..hihi..sedapkan..tpi ada gak insan yang xmenyukai kesedapan durian ni..lain xbukan dh tentu la hubby aku ..

hubby aku adalah insan yang paling membenci raja buah ni..keharuman buah ni bagai mencucuk2 kepala dia..sampai kan dengan bau ni membuatkan tekak dia meloya dan bakal mengeluarkan isi perut..sangat kuat penangan durian ni..huhu..dan aku sebagai isteri yang mithali amat la menghormati kebencian dia terhadap durian makanya setelah mkn durian hendaklah terus menggosok gigi dan dilarang berckp ngn dia sebelum mulut kita bersih dari bau durian..huhu..apabila bapa xsuka makanya anak dara kecik aku pun amat tidak suka dgn durian..byk kali percubaan di buat namun semuanya gagal..hehe..mana tumpah kuah klu bkn ke nasi.. 

tpi bgi aku rasa rugi klu org tu xsuka ngn durian..durian raja buah..maksudnya boleh dianggap durian adalah buah paling sedap antara banyak2 buah di dunia ni..kn rugi klu kita xrasa buah paling sedap ni..huhu..btul x..:)


Tuesday, July 12, 2011

~~Teratak Kami~~


Salam

Alhamdulillah..walaupun x siap sepenuhnya teratak kami ia telah berdiri gah di tengah2 hutan.huhu..macam hebat sgt je..hihi..padahal rumah cenonet ja..huhu...rumah kami seperti berada di tgh hutan yang tebal..huhu..tetapi pada hakikatnya adalah ditengah kawasan lapang..sebelah tanah sawah..disebabkan tuan punya tanah sebelah rumah kami x menjaga kawasan ia seperti hutan yang tebal..
 nampak kan ketebalan hutan tu..sekarang dalam proses men'clear'kan kawasan tersebut..kami dh mintk tuan tanah membersihkan kwsan tersebut..dan alhamdulillah mendapat kerjasama..dan rumah kami jeng jeng jeng..

rumah cenonet kami..hikhikhik..xsiap sepenuhnya lagi..cat xsempurna lg..gril tak siap pasang lg..mcm2 hal yang kecik xsiap lg..huhu..tiap petang kami akan jenguk teratak cenonet ni..
yang ni kami ambik dri umh jiran..huhu..nak tau umh jiran kami org omputih..dri kanada..huhu..nnti kami cite pasal ms gail patrick..(klu xsalah cmtu la ejaan nye).ok2, jmpa lagi lain waktu..:)

Thursday, July 7, 2011

putri dah pandai jeles..


Salam
mlm tadi putri dh menunjukkan perangai baru..mentang2 la abah bru blik kursus putri asyik nk mengendeng kt abah..mama xdiberi 'can' langsung..huhu..sgt sadis..
pstu aku saja uji putri..baring sebelah abah...wuarghhhh..nangis smbil memandang muka mama dengan perasaan xpuashati..hikhikhik..nmpknya xleh la mama nak manja2 ngn abah..huhu..ini menunjukkan putri semakin membesar dgn baik..dan aku lihat putri ni sgt sensitif jiwa dia..bila mama ngn abah x layan dia main mulalah nangis..nak kan perhatian..mungkin kesensitifan ni turun dari aku..aku dlu mmg anak yang suka menangis berbanding adik beradik yang lain..jiwa sangat halus..tegur skit nangis..dpt result nangis..nk blik u pun nangis..smpi ke besar senang sgt nk kuar airmata ni...huhu..mungkin putri ikut cm aku kot..hehe..

Friday, July 1, 2011

~Mood~...mendeco...


Salam

Pagi2 buka tenet search ttg design langsir..cara buat langsir....hg kain langsir..wah semangat sungguh..
minggu ni mmg aura 'langsir' tu kuat dlm jiwa..hehe

bkn apa..apabila rumah dh menunjukkan progress yang hampir siap makanya tuan rumah akan memikirkan apa yang nk di buat ngn rumah tu..dari sekecik2 bnda smpaila sebesar2 bnda..semuanya memerlukan ongkos yg besar..oleh yang demikian haruslah tuan rumah mendeko sesuai ngn bajet yang ciput ni..huhu

Disebabkan semangat yang membara utk membuat langsir menggunakan tenaga empat kerat ni makanya persediaan awal kne ada..
buku yang diharap mampu menjadikan pembaca buku ni menghasilkan langsir yang diingini..kna pulun lebih ni..yang kedua ~~

Telah membeli secara online pola langsir scallop..katanya mampu memudahkan membuat langsir..telah terpedaya dengan kata2 bahawa mereka yang tidak pandai menjahit langsir tpi mampu menghasilkan langsir yang cntik hanya menggunakan pola ini..moga ini menjadi kenyataan..hihi
Harapan sangat tinggi utk projek langsir ni..moga menjadi kenyataan..:)