CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 5, 2011

Rasa Bahagia


salam...

bahagia, seronok,happy, terharu..semua la...bila apa yang kita masak suami makan dengan bersungguh2, beria2..baru sekarang ni rasa puas dapat melayan makan pakai suami dengan hampir sempurna..alhamdulillah..
bkn sebelum ni xjalankan tanggungjawab tpi klu duduk sekali dengan mak dan pak mertua bkn 100 peratus kita dapat jalankan tanggungjwab..klu dlu masak..masak sama2 ngn mak mertua ngn adik ipar..selalunya adik ipar masak lauk..kakak ipar masak nasik ja..huhu..sangat pemalas kn..tpi sbb dia yg angkat tangan volunteer nk masak lauk..makanya kakak ipar terima tugasan untuk memasak nasi sahaja..Nampakkn bkn 100 peratus dpt melayan makan pakai suami..
Tapi sekarang bila dah duk rumah sendiri baru terasa tanggungjawab tu dpt dilaksanakan dengan baik..Alhamdulillah..syukur pada Allah kerana dilimpahkan rezeki , kebahagiaan, kesihatan yang baik untuk keluarga kami..walaupun diuji tapi bila kita terima dengan redha dan sabar hikmahnya itu besar sgt..
bahagia bila dapat mengenyangkan perut suami hasil masakan kita..xkira la maggi ka,telur goreng ka..jnji kita yang masak..semalam petang try buat kuih donut..berjaya..lembut & gebu..si suami makan dgn bersungguh2..sebijik demi sebijik..sehingga jumlah semua 6biji..Alhamdulillah ..kenyang..si isteri hampir menitiskn airmata sebab terharu sangat..emm hilang segala penat lelah melihat suami makan dengan banyaknya..hehe..

ps: nk bg gemuk laki aku lps ni..:)

Tuesday, November 1, 2011

Gemukss


Salam

gemuks....Ya..saya dh gemukss
sebab..saya senang hati
hati saya senang...lalalalala
tpi...

peliks..cara pemakanan utk bln ni sama cm bln2 lps
tpi...napa senang sgt naik berat ni..
naik 2 kg utk bln ni..
Wow..byk tu..apa penyebabnya kn..
fikir2, tenung2, mungkin sbb ni kot
milo cicah biskut..huh..cm peliks tpi xmustahilkn
klu pagi petang minum milo 3 in 1
cicah ngn biskut munchys berkeping-keping
boleh kata tiap hari xde miss utk mnum milo
klu dlu sekali sekala
tpi skang berkali2..

ok
dh dpt punca
maka penyelesaiannya

untuk katakan tidak pada milo
tpi mulut ja kata
hati meronta-ronta
huh..cmne nih

tolong2

saya mau kurus supaya saya sihat & kuat

SEMANGAT!!

Friday, October 7, 2011

Jaga kesihatan?


Salam..

kak kedai           : dik nk minum apa
org yg xsihat kot : emm, bagi oren bancuh satu
                            sat2 akak...xmau gula ya..
kak kedai           :(wat muka pelik)..ok
                           makan?
org yg xsihat kot : bagi bihun sup tpi xnk bihun ya..sup saja..
kak kedai           : (wat muka pelik 2 kali)..ok2..

aku yang berada dlm situasi tu pun pelik..awat laki ni..baik bncuh air kt umh...nk kata kedekut xjuga.nk kata diet pun x...mungkin jaga kesihatan la kot ..huhu..kurang gula sakit kencing manis..xmau bihun sakit apa lak..huhu..pening2...

Hari Tanpa Facebook


Salam

aku cuba, try, masih bertahan untuk tidak meng'login facebook @ FB @muka buku..msti hati tertanya2 napa aku xmau bukak fb..sebab utamanya fb amat  melalaikan aku...dgn fb satu keje aku xwat..huhu..bila dh ngadap fb aku cm ketagih..smua bnda xleh nk wat..padahal bkn ada apa pun kt fb tu..tpi tangan ni gatal nk menklik2 ikon kt fb tu..tpi xsemua org cmni...cuma insan terpilih cm aku..huhu...alhamdulillah aku tersedar dri aktiviti yang melalaikn ni..huhu..aku rasa selama ni aku byk buat bnda yg tak dtgkn faedah kt aku..sepatutnya masa yg ada ni kne la wat bnda yang leh dtgkn manfaat kt aku..btul x..huh..insaf..

Selamat tinggal muka buku...wat masa la ni..bila keadaan dh terkawal bru on balik..hikhikhik

Monday, September 26, 2011

murahnya airmata


salam
airmata...mudah sgt menitis,tumpah,jatuh..bkn sejak 2 menjak ni tpi mmg dri azali lg..diri ni sgt sensitif..sgt mudah tersentuh..bila ada bnda yg wat hati ni marah, sakit hti airmata ni la penunjuknya..bila marah nk nangis..bila kecik hati nk nangis..bila sedih mmg confirm la lg laju airmata ni kuar..emm..xtau cmne nk thn xmau bg kuar airmata ni..klu nangis mata jdi bengkak pastu merah pastu xcntik pastu nnti org lain tau empunya diri tgh nangis..huhu..kdg2 cuba thn tpi kuar gak..lg2 skang ni jiwa xtenteram lg la senang nk kuar..huhu..
~~lihat la ke dalam mata saya jika bergenang airmata menunjukkan bahawa hati saya sakit, cubalah fahami   saya

Friday, September 23, 2011

mood ketat


salam

xleh ckp kuat2..nk gelak pun kne control..senyap seribu bahasa dan tegur bila perlu..contohnya abg nk air, abg nak apa2 lg x.,nah duit abg bg tdi (dia bg rm10 suh bli air 100 plus)..kemudian masing2 senyap..aku ngn laptop cenoet ni dan dia ngn laptop dia..
beginilah keadaan bila tugasan memaksa untuk disiapkan..jadinya fokus kne lbih, sbb otak perlu bekerja kuat semaksimum mungkin utk pstikan tugasan siap dgn sempurna..sbb tu la gangguan2 di luar amat di hadkan..begitulah sikap laki aku klu dgn kerja..terlalu obses ngn keje..baguih2..cari duit utk kami..terima kasih abg...sebagai isteri aku kne hormat keadaan dia dan cuba sedaya upaya beri servis yg terbaik..
putri mcm tau2 ja abah dia xleh nk lyn lebih2 mlm ni..elok jam 8 dh lena..dibuai mimpi indah..:). bila sentuh bab mimpi2 ni, mata aku terus bg hint suh tido cpt..huhu..

Hari ni 23 Syawal


Salam
Selamat hari raya Aidilfitri...Maaf zahir batin..masih xterlambat lg kn..sebab kita raya sebulan..
thun ni aku ngn laki aku ngn anak aku raya kt sekinchan..kampung halamanku..Alhamdulillah masih dpt mencium kedua tangan ayah dan bonda..mengucup pipi mereka insan tercinta..Alhamdulillah..
masih berpeluang lg memohon ampun dan maaf kepada insan paling dicintai..hehe..suami ku sayang..dan untuk putri yang semakin agresif..semakin bijak...semakin byk ckp...semakin comey...'selamat hari raya'..jom lyn pic2 raya yg sempat diambik..


Tuesday, August 16, 2011

bila tamat


kenapa masih ada lagi
pergilah
pergi mencari cinta lain
kenapa masih ada lagi
buangkan sayang dan cinta itu
pergilah
pergilah jauh2
tinggalkan kebahagiaan ini
untuk kami
kenapa masih ada lagi
sisa-sisa cinta
yang buatkan hati orang lain sakit
pergilah
demi kebahagiaan cinta kami

tak tau


aku xtau
apa yang kau rasa
aku xtau
apa yang kau ingin
aku xtau
apa yang kau fikir
tpi aku tau
apa yang aku rasa
apa yang aku ingin
sedih
pedih
kecewa
aku nak bahagia
aku nak tenang
hanya aku yang memahami

Salam Ramadhan


salam
pejam celik pejam celik dah ari ke 16 kita berposa
tpi yang menulis ni bru ari ketujuh posa..biasalah pompuan diberi rehat dri posa..hehe
peluang yang ada ni digunakan sebaiknya untuk memantapkan diri dengan meningkatkan amalan di bulan mulia ni..Alhamdulillah masih diberi peluang untuk menikmati kelazatan bulan ramadhan thun ni.

Friday, July 15, 2011

~Emosi~


Salam
morning semua
pagi tadi dgr sinar fm slot emosi anda
ada satu panggilan klu xsilap nama dilla
emosi sgt pemanggil ni..kesian dgr..
mak girlfriend husband dia telefon
klu anda dalam situasi cmni apa reaksi anda..
si dilla ni tergamam sbb terkejut
dia masih xbgtau kt husband dia
sbb husband dia outstation..
harap Dilla ni sabar, berdoa byk2
mohon kt Allah diberikan petunjuk jalan 
untuk selesaikan masalah yang terjadi ni
perkahwinan dah mencecah 15 thun
mengapa baru terjadi
dah hilang ke cinta ,kasih,sayang selama ini
begitu mudah lupa 
kenapa lelaki mcm ni
kenapa
xkesian ke ngn anak bini
isteri jaga makan pakai selama 15 thun
sanggup bermain cinta dgn perempuan lain
huh aku teremosi sendri
sbb aku perempuan dan aku tau bagaimana rasanya di permainkan sebegitu

Ya, ini adalah satu ujian kepada pasangan ini
Allah berikan ujian untuk mengetahui kekuatan iman kita dan kekuatan cinta mereka
di datangkan perempuan itu utk mengganggu pasangan ini
jika iman si lelaki kuat dan dia tau tanggungjawab dia 
mungkin dia tidak termasuk dalam kancah percintaan ini
namun jika sebaliknya ini lah yang terjadi..

dan untuk si isteri ini adalah ujian untuk menguji tahap keimanan dan kesabaran kita
bila jadi cmni kita jgn lemah kita kne kuat..kita kne yakin Allah sentiasa bersama kita
kita sabar dan mohon kt Allah selalu..moga dibukakan pintu hati lelaki kita
untuk kembali menyayangi kita

hati manusia ini hanyalah Allah yang akan tentukan. kita yakin InsyaAllah, Allah akan tolong.

'Kesabaran itu pasti ada kemanisan'

Thursday, July 14, 2011

~Perlis Indera Kayangan~


Salam..

Perlis negeri di sebelah utara
negeri paling kecik
penduduk paling skit
dekat ngn padang besar
ramai orang siam
makanan sgt murah

Bila sebut perlis benda2 ni yang duk dlm fikiran aku..xterfikir lgsung yang aku akan menetap kt Perlis ni..aku rasakan perlis ni sgt jauh bg aku..ye la aku duk kt selangor tup tup dpt org perlis dan terus menetap kt perlis..tu la yang dinamakan jodoh..Terima Kasih Allah..

Aku nak titipkan sejarah perkenalan aku ngn hubby aku..huhu..aku telah berjaya menyambung pelajaran ke UUM.universiti yang duk dlm hutan tu..pada semester pertama aku telah ditugaskan oleh pensyarah untk kelas komputer (aku xingt nama dia) untuk meng'interview' pengarah pusat ICT Unimap..En.Nasharuddin Bin Abd Shukur..temujanji dah dibuat maka tarikh dan masa telah ditetapkan..aku ingt lagi ari jumaat..klu xsilap 1 hb 4 2006..aku pergi bersama kwn baik aku ryn dan sheem..kami pun bertolak dari uum ke perlis menaiki teksi..huhu..sgt berdebar2..soalan yang nak ditanya telah bermain2 dikepala..tepat jam 12 kami smpai malangnya temujanji di 'postpone' ke jam 2 ptg..kami pun melepak kt surau...tepat jam dua kami keluar dan menunggu di tempat pertanyaan..sehinggalah ada dua org jejaka menegur..xingt tegur apa..hehe..tpi bgtau yang en.nasharuddin xde dan arahkan mereka utk menggntikan tmpt en.nasharuddin..dari situ la mata bertentang mata..hikhikhik...sangat tidak selesa dengan pandangan si dia..haha..pandang tanpa berkelip..huhu..dlm kepala otak aku awat la die tgk cmni..cntik sgt ke aku ni..haha..perasan sat..huhu..pastu kami pun diarahkan masuk ke opis mereka..


Walawey sgt bersih..haha..bersepah..huhu..nk je aku kemaskan..opis dak laki mmg cmni kot..mula la sesi temuramah dijalankan..tnya septah jwb berpatah2..siap ada presentation..komputer mmg bidang yang aku xbapa nak ambik tau.setakat tau word,excel tu leh la..pastu dia terang2..aku angguk je la..sambil tulis nota..dia tanya fhm x..aku jwb phm2..hihi..sbnarnya sebijik pun aku xphm..huhu..pastu dh bosan aku pun kalut tulis nota..die perasan aku duk tulis tak tgk muka dia makanya die arahkn aku 'awak, xyh tulis awak tgk je saya terang..nnti semua bahan ni saya email kt awak..wah dia suh aku tgk muka dia la..huhu..dlm hati klu cm aaron aziz ok gak..haha..jahat aku..lama gak kami sembang smpi kul 3.30 klu xsilap..pastu mntk diri nk blik..ambik gmbr sama ramai2..ada lagi gambr tu aku simpan...nnti2 aku upload..hehe..pastu dia bg business card siap ada no tepon  anset dia buh kt blkang card tu..siap pesan kt kami klu bas xde tepon dia nnti dia antar kn..wah sgt sweet..hehehe..

Dari situ la bibit2 perkenalan kami..dan perhubungan kami berlangsung selama 3 thun sehingga aku berjaya tamatkan pengajian di UUM..dan kami konvo sama..yeaahaa..hehe..dalam masa 3 thun tu dia berjaya habiskan  master dan aku degree je..huhu..

Alhamdulillah usia perkahwinan kami sudah mencecah 2 thun..di awal perkahwinan telah diuji kekuatan cinta kami..Alhamdulillah kami masih bersama..sehingga lahirnya putri kami..moga keluarga kami dilindungi dari bala bencana dan hasad dengki manusia..dan moga jodoh kami kekal hingga ke syurga..Insyaalah..:)


p/s:huhu..baru aku sedar lari tajuk..haha..nk cite pasal perlis tiba2 cite bab cintan lak..haha..yang perlis aku post pone eh..:)

Durian~ohh durian..


salam
musim buah2an sudah kembali..Alhamdulillah kt sini smua buah menjadi..thun lepas buah cempedak je menjadi ngn elok..durian pun xberbuah..tpi kali ni puas mkn durian..siap leh jemput sedara mara mkn pulut durian..

pagi ni kami sarapan nasi lemak bersama pulut durian bersama cempedak goreng..hehe..sblum p keje rembat seulas durian..sgt gebu dan amat lemak sekali..hihi..sedapkan..tpi ada gak insan yang xmenyukai kesedapan durian ni..lain xbukan dh tentu la hubby aku ..

hubby aku adalah insan yang paling membenci raja buah ni..keharuman buah ni bagai mencucuk2 kepala dia..sampai kan dengan bau ni membuatkan tekak dia meloya dan bakal mengeluarkan isi perut..sangat kuat penangan durian ni..huhu..dan aku sebagai isteri yang mithali amat la menghormati kebencian dia terhadap durian makanya setelah mkn durian hendaklah terus menggosok gigi dan dilarang berckp ngn dia sebelum mulut kita bersih dari bau durian..huhu..apabila bapa xsuka makanya anak dara kecik aku pun amat tidak suka dgn durian..byk kali percubaan di buat namun semuanya gagal..hehe..mana tumpah kuah klu bkn ke nasi.. 

tpi bgi aku rasa rugi klu org tu xsuka ngn durian..durian raja buah..maksudnya boleh dianggap durian adalah buah paling sedap antara banyak2 buah di dunia ni..kn rugi klu kita xrasa buah paling sedap ni..huhu..btul x..:)


Tuesday, July 12, 2011

~~Teratak Kami~~


Salam

Alhamdulillah..walaupun x siap sepenuhnya teratak kami ia telah berdiri gah di tengah2 hutan.huhu..macam hebat sgt je..hihi..padahal rumah cenonet ja..huhu...rumah kami seperti berada di tgh hutan yang tebal..huhu..tetapi pada hakikatnya adalah ditengah kawasan lapang..sebelah tanah sawah..disebabkan tuan punya tanah sebelah rumah kami x menjaga kawasan ia seperti hutan yang tebal..
 nampak kan ketebalan hutan tu..sekarang dalam proses men'clear'kan kawasan tersebut..kami dh mintk tuan tanah membersihkan kwsan tersebut..dan alhamdulillah mendapat kerjasama..dan rumah kami jeng jeng jeng..

rumah cenonet kami..hikhikhik..xsiap sepenuhnya lagi..cat xsempurna lg..gril tak siap pasang lg..mcm2 hal yang kecik xsiap lg..huhu..tiap petang kami akan jenguk teratak cenonet ni..
yang ni kami ambik dri umh jiran..huhu..nak tau umh jiran kami org omputih..dri kanada..huhu..nnti kami cite pasal ms gail patrick..(klu xsalah cmtu la ejaan nye).ok2, jmpa lagi lain waktu..:)

Thursday, July 7, 2011

putri dah pandai jeles..


Salam
mlm tadi putri dh menunjukkan perangai baru..mentang2 la abah bru blik kursus putri asyik nk mengendeng kt abah..mama xdiberi 'can' langsung..huhu..sgt sadis..
pstu aku saja uji putri..baring sebelah abah...wuarghhhh..nangis smbil memandang muka mama dengan perasaan xpuashati..hikhikhik..nmpknya xleh la mama nak manja2 ngn abah..huhu..ini menunjukkan putri semakin membesar dgn baik..dan aku lihat putri ni sgt sensitif jiwa dia..bila mama ngn abah x layan dia main mulalah nangis..nak kan perhatian..mungkin kesensitifan ni turun dari aku..aku dlu mmg anak yang suka menangis berbanding adik beradik yang lain..jiwa sangat halus..tegur skit nangis..dpt result nangis..nk blik u pun nangis..smpi ke besar senang sgt nk kuar airmata ni...huhu..mungkin putri ikut cm aku kot..hehe..

Friday, July 1, 2011

~Mood~...mendeco...


Salam

Pagi2 buka tenet search ttg design langsir..cara buat langsir....hg kain langsir..wah semangat sungguh..
minggu ni mmg aura 'langsir' tu kuat dlm jiwa..hehe

bkn apa..apabila rumah dh menunjukkan progress yang hampir siap makanya tuan rumah akan memikirkan apa yang nk di buat ngn rumah tu..dari sekecik2 bnda smpaila sebesar2 bnda..semuanya memerlukan ongkos yg besar..oleh yang demikian haruslah tuan rumah mendeko sesuai ngn bajet yang ciput ni..huhu

Disebabkan semangat yang membara utk membuat langsir menggunakan tenaga empat kerat ni makanya persediaan awal kne ada..
buku yang diharap mampu menjadikan pembaca buku ni menghasilkan langsir yang diingini..kna pulun lebih ni..yang kedua ~~

Telah membeli secara online pola langsir scallop..katanya mampu memudahkan membuat langsir..telah terpedaya dengan kata2 bahawa mereka yang tidak pandai menjahit langsir tpi mampu menghasilkan langsir yang cntik hanya menggunakan pola ini..moga ini menjadi kenyataan..hihi
Harapan sangat tinggi utk projek langsir ni..moga menjadi kenyataan..:)

Monday, May 9, 2011

~Selamat Hari Ibu~


Salam
Semalam 8hb Mei 2011..' Selamat Hari Ibu'..Sayang MAK banyak2..muah2..Terlalu besar pengorbanan ibu..dari kecik smpi ke besar ibu menjaga kita dengan penuh kasih sayang..tnpa penat lelah seboleh-bolehnya mahu memberikan yang terbaik utk anak-anaknya..Wahai anak-anak di luar sana sayangi la ibu anda..sesungguhnya mereka begitu berharga..Tiada mereka tiada la kita di dunia ini.

~Muncul kembali~


salam


sangat lama blog ni terperap tanpa apa2 post dri tuan empunya blog..sangat rindu utk mengupdate semua cerita yang berlaku sepanjang perjalanan hidup ini..klu ikutkan tiap detik mahu di catatkan sebagai kenangan pada masa tua nnti..huhu..tpi apakan daya :(..

apa yang aku wat sepanjang kehilangan aku dri blog ni..
  1. aku join kursus kt kolej komuniti...sangat sonok..1st join kursus sulaman riben..sngt mengujakan..menambah kemahiran yang ada..mmg niat dln hati nk truskan minat ni..semua peralatan dh bli..hihi..thanks to my hubby yang sgt menyokong..!!
  2. aku join kursus wat roti mexican..sgt best..sbb leh bwk blik roti yang aku wat utk dinikmati oleh en.hubby..hehe..roti mexican roti kesukaan muchuk..huhu..
  3. rumah aku hampir siap..ooohhhyeaahhh...mungkin siap sepenuhnya 2 bln lg...skang ni tgh mencari idea utk mendeco rumah ku syurgaku..hehe...sgt tidak sabar...:)
  4. emm ni cite sedih.:(..xlama lg aku akan kehilangan mata pencarian..projek ni dh nk abis..dan aku akan bertukar status jadi ' surirumah tangga '..tgh mencari kerja..xkisah la keje apa pun janji mendatangkan rezeki yang halal..:)
  5. puput mama dh semakin membesar,semakin cerdik...pandai panggil mama,abah,baby...sngt suka bercakap..walaupun mama ngn abah xphm tpi mama ngn abah wat2 phm..hehe..love you sweet heart.
  6. doakan keluarga kami semoga bahagia smpai ke syurga..amin..

Tuesday, March 8, 2011

Selamat Hari Wanita


Salam

8 mac 2011..Selamat Hari Wanita utk semua kaum wanita di dunia ini..'Kesamarataan peluang terhadap pelajaran, latihan,sains dan teknologi. Begitu istimewa wanita sehingga ada hari utk wanita..lelaki ada ke?..hehe
Wanita sememangnya dipandang mulia, tinggi kerana begitu banyak pengorbanan yang dilakukan..menjadi seorang isteri, ibu..Ya!!..Saya Bangga Menjadi Wanita.:)

Untuk wanita2 semua spesel lagu untuk anda

Friday, March 4, 2011

Berita Sedih..:(


Salam

pagi2 tadi dpt berita sedih dri akak jual nasi lemak..nmpknye lps ni xdptla nk merasai kelembutan kuih kaswi..huhu..makcik tu kne kecelakaan jalan raya..ada org yang x bertanggungjawab langgar mkcik tu..dua2 tangan patah..huhu..cmne mkcik tu nk wat kuih..hilang mata pencarian..mungkin nk sembuh makan masa yg lama..Moga mkcik tu cpt sembuh dan dapat buat kuih yg sedap itu..:)..

Wednesday, March 2, 2011

Pelam x Halal


Salam

 Gara-gara makan sebiji pelam yang xhalal perut ku memberontak..huhu..bila pelam yang dimakan tidak mendapat keizinan dari tuannya..maksudnya aku telah memberanikn diri mencuri sebiji pelam di tepi kedai mkn..pelam tu la yg salah duk mempamerkn dirinya didepan mata aku..dengan rakus aku memetik dan dengan lahapnya aku mencekik pelam tu..huh! puas..lps tu selang beberapa detik perut ku mula memberi isyarat..huahuahua..sakit perut..:(..moral of the story ~~jgn mkn pelam curi~~..walau ngidam cmne pun please mntk izin dlu..(aku xtau nk mntk izin kt sapa..pelam tu tumbuh kt sekolah..Adakah mntk izin ngn pk guard,cikgu,anak murid @ cikgu besar)..'cikgu2..saya mntak pelam sibiji ya..'.:)

Tuesday, March 1, 2011

~~Mood Datang BaLik~~


Salam

dah lama aku x update blog nih..xtau la napa jadi cmni..:(
niat dlm hati ni mmg nk tulis mcm2 kt blog ni..tiap hari dlm otk ni dh plan nk cite pe..huhu..tpi xkesampaian..mungkin kesibukan bekerja dan kesibukan menjadi surirumah..nk curi masa kt opis pun xsempat..bru nk mengomel kt blog ni ada tugas yg lg penting menanti..(alasan)..he3..tpi itulah kenyataan.

dalam 2 minggu lepas putri mai opis..menemani bondanya bekerja..wah2 sgt rajin ini budak..putri budak yg sgt rajin..smpai ja opis dia akan memantau pergerakan staf yang lain..dia akan melawati tiap meja dan akan menegur mesra..hikhihk..sangat membntu mama.:)..putri mai opis sbb tok ayah masuk hospital.tok mama xdpt nk jaga putri utk 2 minggu lps..so mama la yg terpaksa dgn rela hati membawa putri ke opis..

semalam tok ayah dh boleh blik umh.bkn baik sepenuhnya.doktor dah xtau nk bg ubt apa kt tok ayah..semua ok..tpi mungkin disebabkan usia semua sistem dalam badan menjadi lemah..kesian tok ayah..xmampu utk tersenyum..Bila sampai masanya kita tak mampu utk menolak..terima dengan hati terbuka..moga kita bila tibanya masanya akan menerima dengan rela hati..

~~mood Bunga,bungaan,berbunga..lalalala~~~


salam

wah2..i like flower..rasa sonok lak tgk template bru ni..bru segar bijik mata nk update blog..tgk bunga warnawarni nih..hati pun rasa warna warni..cheewahhh..

ari ni kn 1hb mac 2011..happy anniversary utk saya dan cik abg montok..haha..xla abg xmontok pun tpi abg cumil sgt..hikhikhik..ari ni genap 2 thun perkahwinan kami..2thun melayari bahtera rumahtangga..2thun belajar utk mengenali dan memahami sikap,sifat,jiwa dan perasaan cik abg cumil..rasanya msih bnyak yg perlu dipelajari..ilmu rumhtangga nih..mkin lama kita kenal pasangan kita makin kuat cinta kita..InsyaAllah..

ucapan utk cik abg~~Selamat ulang tahun perkahwinan yang ke 2..Semoga tabah dan kuat utk hadapi ujian,dugaan yang telah dan akan kita hadapi utk masa akan dtg..moga ikatan cinta,kasih sayang kita kuat dan berpanjangan..moga abg sabar melayan karenah isterimu ini..~~yang sgt kuat merajuk, yang sgt kuat cemburu, yang sangt kuat mkan..hahaha..yg ni xbape nk btul tau..kdg2 klu nafsu membuak2..hihi..nfsu mkn..:)

ckup la kot ucapan tu..hihi..jari jemari ni dh letih ketak ketuk keyboard nih..mai kita layanz lagu ni..spesel utk cik abang dan mereka2 yang tersayang..:)


javascript:void(0)

Tuesday, February 8, 2011

emm nk tulis apa yer..??



Salam

semenjak 2,3 hari ni mood x bapa nk baik..rasa moody ja..kt opis pun rasa buhsan..pasaipa ntah..rasa cm bnyk bnda nk tulis kt blog ni..tpi tangan ni segan nk menaip..lebih rela membaca blog org lain..nk isi borang keje pun rasa malas..napa M.A.L.A.S tu msti ada..mcm mne nk hlgkn perasaan MALAS tu..huh! stress..Aku perlu motivasi..YES!! aku kne ada motivator yg leh bg aku motivasi utk lebih bersemangat..Tapi siapa??..Dr Fadzillah Kamsah,Dr Syukri Abdullah,HJ Hushim..Jawapan sebenar adalah terletak pada diri kita sendiri..dh tntu org yg boleh mengubah sesuatu ttg diri kita adalah diri kita sndri..Renung2 kan dan selamat beramal..:)..yg lbih utama diri kita sendri yg lain hnya membntu menaikkan semangat dlam diri kita untuk berubah..



'SAYA SEORANG YANG RAJIN.SAYA SUKA MEMBUAT KERJA,SAYA XSUKA MEMBUANG MASA, SAYA SENTIASA CERIA BERSAMA INSAN2 TERSAYANG,SAYA NK BERJAYA DALAM HIDUP,SAYA SUKAKAN CABARAN & SAYA SUKA TERSENYUM'




Monday, January 31, 2011

Selamat Hari Tua utk saya..:)



Salam



uiit2...he3..28 thun 0 bulan 2 hari..wah2 lg 2 thun msuk angka 30'an..cm xcaya ja..rasa cm sweet seventeen ja..he3.bila ditenung2 angka 28 thun tu rasa nk cubit pipi ni,nk tmpr pipi ni..betul ke? jawapannya ..BETUL..YES!! aku kne trima kenyataan..kne menjadi lebih mtang selari dengan usia yg semakin TUA..xperlu takut akan angka2 tersebut..yang pasti ia akan sentiasa bertambah dan bertambah..yang perlu kita tkut adalah berapa banyak amalan yang kita buat,berapa banyak ilmu di dada sudahkah kita bersedia untuk menuju ke situ..renung2kan dan selamat beramal..



Aku harapkan dengan angka 28 ni jiwa dan hati aku akan dan semakin tenang dan bahagia..semoga diberi kesihatan yang baik olehNYA.di panjangkn umur,dan dilimpahkan rahmat keatas keluarga kami..moga dimurahkan rezeki..amiin..



kepada mereka2 yang terwish besday sangat dihargai..he3..specially my hubby buchuk thanks myk2 ngn ucapan besday,ngn nyanyian besday di wktu hening pagi (kul 4pg)..hukhukhuk..walaupun adiah specel xde (:() ucapan tu pun dh ckup..:)..aku tau bkn si dia xmau beli tpi xtau taste wife dia cmni..(sedapkn hati..huahua)..



jom lyn pic kt opis smbut besday i...he3..potong kek tu..thanks ija bli kek utk kami..:)










Tuesday, January 25, 2011

Saya nk belajar ckp omputih..



salam

mood ari ni sgt bersemangat nk learn real english..nk ckp omputih..tolong ajarin saya..godek2 google tdi jmpa satu laman web yang best spesel utk mereka2 yang nk bjlr ckp omputih ngn cepat. klik kt situ..ada 7 tips yang dicadangkn.sangat bagus..(psst i dh potostat 7 tips tu)..apa yang penting utk belajar ckp omputih ni kita kne 'listening'..listening...listening tpi bhn2 omputih je la yer..dh kata nk ckp omputih kne listening omputih la..contohnya dgr lagu omputih,tgk movie omputih,conversation omputih..ingat x dlu2 kita bljar english msti guna text book kn..bnda ni la pling malas nk tgk..huhu..stress rasanya..bila ada kelas bi je muka masing2 kelat..klu duk klas bi hati ngn jiwa kt tmpat lain..fizikal je duk dlm klas..btul x..klu aku dlu mmg cmtu..huh..stress.smpi duk kt u perasaan tu sama..cmne la nk pndai bi klu perangai cmtu..:(..skang ni bru aku tersedar yg bi sgt penting..sebenar nye dh sedar lama dh..setiap thun azam yg sama wktu belajar dlu..tpi azam tinggal azam..awal2 thun ja semangat lebih..pastu tinggal angan-angan ja.. harap2 semangat yang membara ni x padam la smpi bila2..:)... semangat nk belajar bi ..bljr utk berckp bi dengan baik..huh..moga cita2 aku tercapai..

Friday, January 21, 2011

Kamal Uddin - Illallah (Official) HD


Thursday, January 20, 2011

Bila lelaki mula....


salam


pagi2 lagi telinga ni dh dgr org membebel..Huh..stress..pagi2 ni la kita mulakan dengan keceriaan..dan Insyaalah penamat utk hari ini berakhir dengan keceriaan gak..tpi klu pagi2 kita dh dgr org membebel..msti mood kita pun jadi bad mood.. bila dh tau mood si dia xbaik, kita yang duk kt sebelah pemandu ini hanya senyap sejuta bahasa..diam lebih baik dri berkata2.tak perlu kata apa2. .:)..mesti org tnya kenapa si dia membebel.'bila masa bertolak ke opis diganggu oleh bnda2 yang boleh melambatkan si dia smpi ke opis..bila dh jdi cmtu bwk keta mcm nk hantar bini ke hospital sbb nk bersalin..(leh ke bg perumpaan cmtu)..huhu..suka hati aku la..:)..aku yang kt sebelah ni duk berdoa biarla smpi opis aku cpt..hikhik..tkut beb..Alhamdulillah aku smpi opis dgn selamat..si dia xtau smpi kul bape..tpi rasa2ye selamat gak kot..hehe...



siapa pun si dia..Si dia tetap dihati...love you bebeh..:)

Monday, January 17, 2011

~~Terus Terang~~


salam

Huh puas..:)cenyum puas ni..hikhikhik..kdg2 kita suami isteri ni kena terus terang klu ad yang x puas hati..btul kn kaum isteri2 semua..huhu..klu duk pendam lama2 leh jdi kanser wei..hihi..terus terang la walaupun bnda tu kecik apatah lg besarrrr..xkisah la klu kita nk keta besar ka,nk mkn SR ka,baik kita terus terang..at least dia tau apa keinginan isteri dia..:)..klu dia mampu msti die akan cuba utk merealisasikan keinginan isteri dia kn..(tu pun klu masih sayang)..huhu..apa yang aku merepek ni..hikhikhik. ~sekian~

Setiap Pertemuan Pasti ada Perpisahan


salam



entry yg agak sedih utk hari ini.sunyi la aku lps ni..kwn opismate nk bhnti dh..surat berhnti pun dh antar...huawrgh..she's very good person..(ceh speaking konon)..huhu..walaupun kenal bru sethun tpi berkawan ngn die amat selesa.org kata sbb sekepala kot..walau masing2 ada kepala tpi kepala kitorang dlm kategori yang sama..huhu..ataupun mungkin sbb muka mak die ada iras muka mak aku..huwarghhh..dia muncul tika aku memerlukan seorang kawan,seorang teman untuk mengadu..die pendengar yang setia..tika aku ada masalah diala tmpt aku luahkn perasaan..(pssst nk tau rahsia aku tnya dia..)..aku fkir lps ni klu aku ada problemo aku nk luahkan kt sapa..huhu..hlg tmpat mengadu..:(..muka sedih..yang pling best tiap ari jmmt msti kami merempit pekan kangar..round2 mkn laksa,mkn cendol kt blkng the store..dia juga la yang bwak aku mengenali tempat2 ni..huhu..klu igt msti sedih..:(wat muka sedih lg..

tpikn kita kne trima kn,kn,kn..Allah dh tentukan semua ni..jodoh pertemuan semua di tanganNYA..Aku doakan dia 'Maziah Azib' sentiasa berbahagia,sentiasa sihat dan moga jadi isteri yang solehah..amiin..nnti senang mai la jenguk aku kt sini..hikhikhik..


















Banner created with MyBannerMaker.com

Saturday, January 15, 2011

Sunyi,Sepi,....


salam

napa aku wat entry tjuk tu..huhu..menggambrkan jiwa ku yang sepi..cheewaah..jiwang lak..kadang2 kita kne gak layan perasaan kita kn..btul x..klu dlu rasa sunyi..msti sbb boyprend xlyn kita..xtepon,xmsg..pstu msti rasa bosan..klu nk hlgkn kesepian tu msti g dating ngn kwn2..huhu..tu time ank dara..skang ni dh jdi mak dara ..cmne la nk hlgkn kesunyian ni...:(..wat muka sedih lak..huhuhu..nk ajak hubby dating always sibuk ja..sian kt kita kn..huhu..oleh yang demikian utk hlgkn kesunyian hnya menemankan putri bermain..tmnkn putri berjalan..hikhik..comel je..putri dh pndai jalan..terkedek2..hihi..Untuk suamiku fahami la keinginan isterimu ini..

Thursday, January 13, 2011

~~Diari~~


salam

jam menunjukkan 4.30pg..jam berbunyi..eish malasnye nk bgun..'ana,bgun..'

klu ikutkn setan yang bnyk ni mmg tarik selimut lg la..bila pkirkan byk menda nk wat aku pun kuatkn hati ..hehe(leh cmtu) trus bngkit dgn semangat..tuala dicapai..mndi dlm kesejukan..ggrrrrrgggrrr..sejuk2..

terus menghadapNya..menyucikan hati dan jiwa..selesai satu part..langkah kaki menuju ke dapur..menyiapkan mana yang patut..buat bekal putri (putri nk pi jalan)..siapkan air teh panas,siapkan sandwich siapkan air mandian putri..huh..letih tpi puas sbb dh settle part tu..azan subuh kedengaran..kembali menunaikan solat subuh..dgr suara puput ngn abah kt bilik..mndikan putri..siapkan putri...huh lega..


time mama lak nk bersiap ..elok 7.41 semua settle..masa untuk mencari rezeki..

Thursday, January 6, 2011

Hari Sebesday Puput


salam

pada 1 hb jan 2011, kami wat besday putri yang setahun. sat ja dh besar anak mama. kami sayang putri banyak2..hehe..ada wat makan2 skit. jemput jiran2,kwn2 ofis hubby ngn kawan2 makcik dan x ketinggalan kwn2 aku. terima kasih pada yang dtg meriahkn majlis harijadi putri..jom layan pic2 yang berjaya diambik..:)