CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 31, 2015

Tuuu dia....Rindu aih..


Salam

2013..2014...2015..muncul kembali..terlalu banyak memori yang perlu diingat..pelbagai peristiwa yang berlaku..pahit, manis,sejuk ..panas..tapi yang pasti hati ku, diriku , jasad ku masih seperti yang dulu.

Perubahan fasa dari anak satu sampai anak tiga..rezeki Allah..dari suri rumah kepada suri di Unimap ..Alhamdulillah syukur Allah..dari 52 kg hingga ke 70 kg..walaupun pahit utk akui tetapi itulah realiti..

Umur semakin meningkat, pemikiran diharap semakin matang..untuk lalui hidup yang semakin mencabar bersama membesarkan anak-anak yang semakin bijak dan cerdik..







Thursday, June 28, 2012

jatuh hati


salam

adoila..senang sgt jtuh hati..emm tu la pompuan..bila laki romantik skit adoi la trus cair..dlu jtuh hti ngn seth tan, pastu ngn sufian..tgk ameer pun leh jtuh hati...auuh luruh jntung..pastu skang ni..masa ni...saat ni...jam ni..ketika ini...arghhhh jtuh hati ngn ammar..tolong!!!..cite ni best..lakonan pelakon smua menyentuh hati..meresap dlm jiwa lagi2 nadira ngn ammar..bazli pun ok..tgk lama2 cm pelakon korea lak..emm best2..lps ni xleh ketinggalan..
harap sgt kesudahan happy ending...tpi kesian ngn bazli...sgt menyayangi nadira..byk pengorbanan yg dia lakukan..

lama sgt x update blog ni..sedih rasanye..byk sgt bnda nk wat..bila hati seronok, bila jiwa tenang bila idea ada bru la jari jemari  ni rjin nk ketuk keyboard..maka terhasil la post ni..hihi..

Tuesday, January 17, 2012

Saya Nak....


Salam...

pejam celik pejam celik ...dah masuk thun 2012..skang ni pun dh 17 jan 2012..umur makin meningkat..muka makin menunjukkan unsur2 ketuaan..tpi klu jiwa muda muka pun awet muda kan..tpi bkn ini yg difokuskan untuk azam thun ini..Apa yang ingin dicapai adalah untuk memperbaiki diri, emosi, jasmani dan rohani..sangat-sangat penting untuk dititikberatkan..nak jadi lebih sabar, nak jadi lebih rajin, nak jadi lebih sihat..xnak marah-marah, xnak sombong, xnak ada hasad dengki, xnak menunjuk2..YUP!! saya sahut cabaran itu..Yang lebih penting saya nak JAGA SOLAT saya..saya NAK JAGA AURAT saya..saya nk tutup aurat, saya nak solat tepat pada masanya..

Saya nak jadi mama yang terbaik untuk putri..xmau marah-marah putri..saya nak jaga putri sebaiknya..berikan pelajaran sebaiknya supaya menjadi anak yang cerdik dan solehah..dah tentu saya nk jadi isteri yang baik untuk suami..cantik dan menawan di mata suami..(hehe)..Ini adalah azam saya tiap2 tahun..Moga hari ini menjadi titik tolak kejayaan menggapai azam yang di inginkan..

p/s : sgt skema kan (hehe)
      psssst ada stu lagi azam yg nk di capai thun ni...saya nk kurus..kurus cm zaman anak dara dlu..hehe

Monday, December 5, 2011

Rasa Bahagia


salam...

bahagia, seronok,happy, terharu..semua la...bila apa yang kita masak suami makan dengan bersungguh2, beria2..baru sekarang ni rasa puas dapat melayan makan pakai suami dengan hampir sempurna..alhamdulillah..
bkn sebelum ni xjalankan tanggungjawab tpi klu duduk sekali dengan mak dan pak mertua bkn 100 peratus kita dapat jalankan tanggungjwab..klu dlu masak..masak sama2 ngn mak mertua ngn adik ipar..selalunya adik ipar masak lauk..kakak ipar masak nasik ja..huhu..sangat pemalas kn..tpi sbb dia yg angkat tangan volunteer nk masak lauk..makanya kakak ipar terima tugasan untuk memasak nasi sahaja..Nampakkn bkn 100 peratus dpt melayan makan pakai suami..
Tapi sekarang bila dah duk rumah sendiri baru terasa tanggungjawab tu dpt dilaksanakan dengan baik..Alhamdulillah..syukur pada Allah kerana dilimpahkan rezeki , kebahagiaan, kesihatan yang baik untuk keluarga kami..walaupun diuji tapi bila kita terima dengan redha dan sabar hikmahnya itu besar sgt..
bahagia bila dapat mengenyangkan perut suami hasil masakan kita..xkira la maggi ka,telur goreng ka..jnji kita yang masak..semalam petang try buat kuih donut..berjaya..lembut & gebu..si suami makan dgn bersungguh2..sebijik demi sebijik..sehingga jumlah semua 6biji..Alhamdulillah ..kenyang..si isteri hampir menitiskn airmata sebab terharu sangat..emm hilang segala penat lelah melihat suami makan dengan banyaknya..hehe..

ps: nk bg gemuk laki aku lps ni..:)

Tuesday, November 1, 2011

Gemukss


Salam

gemuks....Ya..saya dh gemukss
sebab..saya senang hati
hati saya senang...lalalalala
tpi...

peliks..cara pemakanan utk bln ni sama cm bln2 lps
tpi...napa senang sgt naik berat ni..
naik 2 kg utk bln ni..
Wow..byk tu..apa penyebabnya kn..
fikir2, tenung2, mungkin sbb ni kot
milo cicah biskut..huh..cm peliks tpi xmustahilkn
klu pagi petang minum milo 3 in 1
cicah ngn biskut munchys berkeping-keping
boleh kata tiap hari xde miss utk mnum milo
klu dlu sekali sekala
tpi skang berkali2..

ok
dh dpt punca
maka penyelesaiannya

untuk katakan tidak pada milo
tpi mulut ja kata
hati meronta-ronta
huh..cmne nih

tolong2

saya mau kurus supaya saya sihat & kuat

SEMANGAT!!

Friday, October 7, 2011

Jaga kesihatan?


Salam..

kak kedai           : dik nk minum apa
org yg xsihat kot : emm, bagi oren bancuh satu
                            sat2 akak...xmau gula ya..
kak kedai           :(wat muka pelik)..ok
                           makan?
org yg xsihat kot : bagi bihun sup tpi xnk bihun ya..sup saja..
kak kedai           : (wat muka pelik 2 kali)..ok2..

aku yang berada dlm situasi tu pun pelik..awat laki ni..baik bncuh air kt umh...nk kata kedekut xjuga.nk kata diet pun x...mungkin jaga kesihatan la kot ..huhu..kurang gula sakit kencing manis..xmau bihun sakit apa lak..huhu..pening2...

Hari Tanpa Facebook


Salam

aku cuba, try, masih bertahan untuk tidak meng'login facebook @ FB @muka buku..msti hati tertanya2 napa aku xmau bukak fb..sebab utamanya fb amat  melalaikan aku...dgn fb satu keje aku xwat..huhu..bila dh ngadap fb aku cm ketagih..smua bnda xleh nk wat..padahal bkn ada apa pun kt fb tu..tpi tangan ni gatal nk menklik2 ikon kt fb tu..tpi xsemua org cmni...cuma insan terpilih cm aku..huhu...alhamdulillah aku tersedar dri aktiviti yang melalaikn ni..huhu..aku rasa selama ni aku byk buat bnda yg tak dtgkn faedah kt aku..sepatutnya masa yg ada ni kne la wat bnda yang leh dtgkn manfaat kt aku..btul x..huh..insaf..

Selamat tinggal muka buku...wat masa la ni..bila keadaan dh terkawal bru on balik..hikhikhik