Tuesday, January 25, 2011

Saya nk belajar ckp omputih..


salam

mood ari ni sgt bersemangat nk learn real english..nk ckp omputih..tolong ajarin saya..godek2 google tdi jmpa satu laman web yang best spesel utk mereka2 yang nk bjlr ckp omputih ngn cepat. klik kt situ..ada 7 tips yang dicadangkn.sangat bagus..(psst i dh potostat 7 tips tu)..apa yang penting utk belajar ckp omputih ni kita kne 'listening'..listening...listening tpi bhn2 omputih je la yer..dh kata nk ckp omputih kne listening omputih la..contohnya dgr lagu omputih,tgk movie omputih,conversation omputih..ingat x dlu2 kita bljar english msti guna text book kn..bnda ni la pling malas nk tgk..huhu..stress rasanya..bila ada kelas bi je muka masing2 kelat..klu duk klas bi hati ngn jiwa kt tmpat lain..fizikal je duk dlm klas..btul x..klu aku dlu mmg cmtu..huh..stress.smpi duk kt u perasaan tu sama..cmne la nk pndai bi klu perangai cmtu..:(..skang ni bru aku tersedar yg bi sgt penting..sebenar nye dh sedar lama dh..setiap thun azam yg sama wktu belajar dlu..tpi azam tinggal azam..awal2 thun ja semangat lebih..pastu tinggal angan-angan ja.. harap2 semangat yang membara ni x padam la smpi bila2..:)... semangat nk belajar bi ..bljr utk berckp bi dengan baik..huh..moga cita2 aku tercapai..

No comments: