Thursday, December 16, 2010

kuih ketayap..

salam...
pagi ni aku pekena kuih ketayap 4 ketul...wow byk yer...hikhihkhik..bkn besar mna pun..cenonet je kuih nya..sedap sgt..gebu...huhu..tiap kali lalu kt gerai ni msti aku singgh bli kuih kesukaan aku..siap hubby aku tnya sedap sgt ke kuih tu...dgn pantas aku jawab sedappppp sangggat..ni la bru btul jual mkanan ikut selera tekak kita sndri..sedap kita mkn sedap la bg org yg beli..xgitu cik timah..huhuh
dlm perjalanan ke keje pg tadi hubby aku sibuk memberi ceramah..ceramah berkaitan PTK..aduh letih telinga aku nk dgr..huhu...tpi demi tersyg aku dgr ngn penuh khusyuk..cori abg...ye la hubby aku tgh smgt nk jwb exam PTk ari ni..harap2 die dpt jwb ngn baik...klu lulus leh la tmbh skit duit poket..duit poket laki aku la..aku hnya menyokong dri belakang..walaupun xbnyak tpi boleh la tmbh skit2...klu rezeki tu Allah berkati sikit pun ckup..tpi klu rezeki x berkat banyak mana pun x ckup..jadi ,kita carilah rezeki yang diberkati oleh Allah..
Klu ikutkan ari ni aku kna posa..huhu..selalunya pagi2 senang ja aku bgun utk sahur..tpi pg tadi xtau pasal apa..liat sungguh nk bgun..setan byk sgt kot...bila dh siang rasa menyesal lak..padahal ari ni posa yang disunatkan untuk posa..hari tasu'a dan asyura ( 9 dan 10 Muharram 1423 = Rabu & Khamis 15-16 Dismber 2010).Pahalanya, diampunkan dosa tahun lepas.huhu..xde rezeki aku utk mendapat pahala sunat..


No comments: